
Arena matchmaking can now extend beyond a team's Battlegroup.
Помимо объединения всех арен на Европе ещё одна приятная новость: одеваться в начале сезона или прокачивать альтов будет куда проще, получение очков чести (хонора) удвоено.
The rate at which Honor Points are earned has been doubled.
Изменения в балансе классов, вкратце:
Многие изменения уже обсуждались ранее, из относительно нового - НСка друидов отныне будет давать бонус в 50% на каст хила, использованный под этим баффом (инстантно). Хил при диспеле от рестор шамана отныне будет хилить лишь раз в шесть секунд, что является весомым нерфом рШамана против фрост магов, шадоу пристов и мункинов. Урон, получаемый диспеллером при снятии анстейбла удвоен, но теперь не сможет критовать. Учитывая не такой и большой шанс этого крита у варлока, бафф это серьёзный. Диспел анстейбла сможет серьёзно изменить ход игры. Помимо этого соул свап (перенос душ) варлока будет иметь кулдаун на 5 секунд больше. Ещё одно интересное изменение: после патча появится новый билд воинов, где каждый их паммел будет вешать бланкет сайленс на 3 секунды, а также каждые 30 секунд они смогут метать оружие (в любую цель), которое тоже будет давать бланкет. При этом они потеряют пирсинг хоул (аое замедляющий крик). Сложно сказать насколько популярным станет этот билд, но разнообразие это всегда хорошо!
Druid
Lacerate bonus threat has been removed and replaced with increased initial damage done.
Savage Defense has been redesigned slightly. Instead of a single charge absorption, it now places an absorption effect on the druid absorbing up to 35% of the druid's attack power (modified by mastery, if applicable) in damage and lasting 10 seconds. There are no longer any charges on the effect.
Swipe (Bear) cooldown has been reduced to 3 seconds, down from 6, and is now trainable at level 18 (training cost has been reduced). In addition, the bonus threat from this ability has been removed and replaced with increased damage done.
Thrash bonus threat has been removed and replaced with increased damage done
Restoration
Nature's Swiftness now also increases the healing done by th eaffected nature spell by 50%.
Hunter
Pets
Summoned pets now start with 100 focus, up from 0.
Hunter Bug Fixes
Hunters will automatically acquire a new target if the current target dies in the middle of a cast.
Aimed Shot and Steady Shot should no longer start casting Auto Shot on a new target when the "Stop Auto Attack" option is enabled.
Auto Shot now automatically turns off until reactivated once Freezing Trap is cast on an enemy player.
Scatter Shot's disorient effect should no longer sometimes be broken by the hunter's Auto Shot.
Mage
Arcane
Arcane Blast cast time has been reduced to 2.0 seconds, down from 2.35 seconds.
Arcane Explosion damage has been increased by 30%
Frost
Fingers of Frost bonus damage applied to Ice Lance has been increased to 25%, up from 15%.
Paladin
Protection
Sacred Duty can now be activated by Avenger's Shield in addition to Judgements. The effect now lasts 10 seconds, down from 15.
Priest
Holy
Holy Word: Sanctuary healing done has been increased by 35%. In addition, it has a new spell effect.
Shaman
Restoration
Cleansing Waters now has a 6-second internal cooldown.
Warlock
Affliction
Unstable Affliction damage done when it is dispelled has been doubled, but this damage can no longer be critical.
Glyphs
Glyph of Soul Swap now increases the cooldown of Soul Swap by 15 seconds, up from 10 seconds.
Warrior
Heroic Leap is no longer on the global cooldown, similar to other warrior movement abilities.
Protection
Gag Order now applies to Pummel and only affects Heroic Throw, giving these abilities a 100% chance to silence the target for 3 seconds. In addition, Gag Order lowers the cooldown of Heroic Throw by 30 seconds.
ссылка на авторитет: http://us.battle.net/wow/en/blog/2356431
ссылка на обсуждение статьи на портале: http://www.prestige-gaming.ru/poluchenie_ochkov_chesti_udvoeno_novie_izmeneniya_na_ptr-t15991.html
автор статьи: Gothiques